STEAM – take it Outside!

🌿 STEAM – take it Outside!
2024-2-LV01-KA210-SCH-000293066   

   

Projekti kestus: 01/02/2025 kuni 30/06/2026, kokku 17 kuud

Selle rahvusvahelise projekti eesmärk on luua õuesõppe STEAM tunnikavad ja väliõpikeskused ehk õuesõppe klassiruumid, mis ärgitavad õpilastes keskkonnateadlikkust, rohelise mõtlemise arengut, avastamislusti ja uudishimu. Seda kõike koostöös partneritega ning kogemusi vahetades.

🤝 Mida teeme?

  • Koolitame õpetajaid ja jagame parimaid praktikaid
  • Loome ideid STEAM välikeskuste jaoks
  • Koostame tegevusplaanid ja rajame välikeskused
  • Loome valmis tunnikavad õuesõppeks
  • Koondame partnerite materjalid ühiseks näidismaterjaliks

📈 Tulemused:

  1. Suureneb õpetajate teadlikkus STEAMi lähenemisest ja selle võimaluste välitingimustes rakendamisest
  2. Parimad praktikad ja õpiränded on analüüsitud ning jagatud
  3. Koostatakse tegevusplaanid ja rajatakse STEAM välikeskused
  4. Tugevneb haridusasutuste konkurentsivõime ja rahvusvaheline koostöö Baltikumis ja Euroopas.

✈️ Kaks õpirände tsüklit:

1. tsükkel – õpetajate õpiränne ja koolitustegevused Lätis, Eestis ja Portugalis

2. tsükkel – rahvusvahelised kohtumised ja loodud materjalide jagamine

🌍 Partnerkoolid:  Jelgavas Valsts gimnazija (Läti), Palade Põhikool ja Agrupamento de Escolas Henriques Nogueira (Portugal)


📌 Projekti koordinaator: Läti

🌿 Erasmus+ projekt “STEAM – take it outside!”
STEAM-lähenemine on terviklik õppimisviis, mis arendab loovust, probleemilahendusoskust ja kriitilist mõtlemist. Meie projekt viib selle lähenemise klassiruumist välja – loodusesse ja päriselulistesse olukordadesse.

Koostöös partneritega Eestist, Lätist ja Portugalist kujundasime õuesõppe tunnikavad Matemaatika õues ja Taaskasutatavatest materjalidest robotid, mis toetavad keskkonnateadlikkust, avastamisrõõmu ja rohelise mõtteviisi kujunemist. Kevadel asume looma STEAM välikeskusi ehk õuesõppe klassiruume. STEAM tunnikavad on nüüd valmis ja oleme nende testimisega lõpusirgel. Allpool lühiülevaade tööprotsessist, mis kestis mitu töökat kuud.

🤖♻️ Taaskasutusmaterjalidest robotid 2.–3. klassis!

Robotite tunnikava algas mängulise teekonnaga prügi maailma. Õpilased õppisid:

  • kuidas jäätmeid õigesti sorteerida,
  • millised materjalid on taaskasutatavad, biolagunevad või mittelagunevad,
  • miks on oluline prügi vähendada ja asju uutmoodi kasutada.

Kui sorteerimisoskus oli käpas, algas loov väljakutse:
ehitada oma robot kodust kaasa toodud taaskasutusmaterjalidest!

Plastikukorgid, karbid, papitükid ja muud „jäätmed“ muutusid fantaasiaküllasteks robotiteks, mis näitasid, et loovus ja keskkonnahoid käivad suurepäraselt käsikäes.

♻️ Prügi ei ole alati prügi – see võib olla uus algus!

#ErasmusPlus #STEAM #TakeItOutside #Õuesõpe #Taaskasutus #RohelineMõtlemine #Robootika #Loovus #Õppimiserõõm

➗🌳 Matemaatika õues – numbrid, kujundid ja loodus käsikäes!

Matemaatikatunnis avastasid õpilased, kuidas matemaatika peitub meid ümbritsevas looduses. Õppimine toimus liikumise, vaatlemise ja katsetamise kaudu.

Õpilased:

  • otsisid loodusest geomeetrilisi kujundeid, mustreid ja joonduseid;
  • mõõtsid pikkusi ja kaugusi päris objektide abil;
  • lahendasid liikumismänge, mis arendasid arvutamis- ja ruumilist mõtlemist;
  • kasutasid looduslikke materjale, et luua kujundeid, arvulisi mustreid ja ülesandeid;
  • uurisid sümmeetriat, kasutades eeskujuna kodumaiseid putukaid – liblikaid, mardikaid ja sirelasi –, kelle kehajoonis ja tiivamustrid on suurepärased näited peegelsümmeetriast.

✨ Õpilased nägid, et matemaatika pole ainult töövihikus – see on kõikjal looduses ja meie igapäevaelus.

🌿 Õuesõpe paneb numbrid elama ja muudab õppimise päriselt tähenduslikuks!

Õpetajad Anne-Ly ja Kristin käisid kahepäevasel õpirändel Portugalis ning neid võõrustab meie kauaaegne ja armastatud partner AEHN kool (Agrupamento de Escolas de Henriques Nogueira).